Helgens bestyr

I helgen bakades det en hel del hemma hos oss. Sambon och hans vän byggde en slags pepparkaksstad som jag tyvärr inte fick visa här trots att de verkade extremt nöjda med resultatet....Jag kanske får tjata på dem lite mer..
Själv gjorde jag en alldeles utsökt smörkola med ingefära. Receptet är Leilas och jag hittade det på recept.nu

http://www.recept.nu/1.126548/leila_lindholm/efterratter_godis/varldens_godaste_smorkola

Jag tillsatte endast en matsked färskriven ingefära och det blev makalöst gott, ett nytt måste som julgodis.


Jag färdigställde också mitt pannband i helgen...eller "bandpand" som jag tydligen kallade det:)





Kommentarer
Emma

Ååh vad fint bandpandet blev! (Jag gillar ordet bandpand, funderar på att använda det framöver istället för pannband) :) Vad spännande med ingefärssmörkola. Smakar de ingefära? Otippad blandning. Eller kanske inte, pepparkakor innehåller ju också ingefära.. Jag har lite svårt för ingefärssmak men pepparkakor är gott :) Å ja, du får tjata på Mr Änglalik om foto på staden! Eller så får jag komma förbi er innan ni äter upp den :)

2011-12-05 @ 19:19:06
URL: http://medmetta.blogg.se/
Karolina

Jag tycker inte att ingefäran är så framträdande i dessa kolor, men de smakar helt klart mer. De är verkligen supergoda!



2011-12-06 @ 07:57:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0